Saint Silouan Athonite
“Keep your Mind in Hell and Despair Not”
marți, 19 mai 2009
Poveste...
Ce are Biserica împotriva homosexualităţii?
Despre opusul iubirii...
luni, 18 mai 2009
Ținerea de minte a răului...
Conferință Oravița, 10 aprilie 2009
"Dumnezeu nu este drept, Dumnezeu este milostiv, noi ne mântuim cu mila lui Dumnezeu. Când spunem, Doamne fă dreptate,dacă ne-am cerceta gândul, am vedea că de fapt am vrea să spunem, Doamne pedepsește-l că uite ce mi-a făcut. Deci acesta este gândul dreptății. Tinerilor, ca să se întoarcă la Biserică, le spun, încercați să vorbiți cu El, încercați să vă împrieteniți ci Mântuitorul, să vă rugați Lui. Nu renunțați la nimic din ce vă place dar încercați să-L cunoașteți și să vă rugați. Pe măsură ce te rogi, harul lucrează și încet, încet ceea ce-ți plăcea te dezgustă. La început harul vine la tineri, vine ”buluc” așa, la început toți care ne întoarcem la Biserică, trăim un har foarte puternic și apoi pleacă de la noi ca să lucrăm poruncile și din credință nu doar sub har. Un alt lucru pe care-l spun tinerilor și oamenilor care nu merg la biserică, să asculte glasul lui Dumnezeu, dinăuntru nostru. Dumnezeu a pus în noi vocea lui care este durerea. Durerea noastră este strigătul lui Dumnezeu: oprește-te te doare, ca și cân i-a zis Sfântului Apostol Pavel ”greu trebuie să-ți fie să dai cu piciorul în tăpușă”, suferi , ești necăjit, nu înghiți pastile, nu îți pune ”pile”, nu îți ”aranja” viața ci oprește-te de la răul pe care-l faci! Oprește-te de la ceea ce faci și care-ți produce suferință. Schimbă-ți viața, cum spunea părintele Arsenie Boca ”oamenii strigă la Dumnezeu Doamne, schimbă-mi viața, scapă-mă de necaz și Dumnezeu strigă la om, omule renunță la păcat, schimbă-te tu pe tine”, aceasta este mișcarea pe care trebuie să o facem. Un tânăr pricepe lucrul ăsta, atât de mulți tineri se întorc și se vor întoarce în Biserică, pentru că sunt cumplit de răniți, imaginarul lor e făcut ”varză” cu ce văd în filme, în familie, trupul lor este asaltat din toate direcțiile, suferă, caută alinare, caută dragoste și foarte mulți ajung la biserică din iadul în care sunt. Părintele Rafail spune că ”omul l-a pierdut pe Dumnezeu în Rai si-l gasește în iad”. În iadul în care e lumea aceasta, de astăzi, mulți oameni îl găsesc pe Dumnezeu și se întorc Acasă, se întorc la Biserică! "
duminică, 17 mai 2009
vineri, 15 mai 2009
Invitație la dans...
Metaniile sunt, cu adevărat, un dans duhovnicesc. Sunt Rugăciunea trupului smuls inerţiei şi moleşelii specifice delăsării în robia păcatului sub toate formele lui. Ele sunt una din lucrările tainice prin care, acest miracol psiho-biologic, umilit şi batjocorit de păcat, este ridicat la demnitatea lui de Templu al Duhului Sfânt! Metaniile sunt mici şi mari. În metaniile mici, stăm în picioare în faţa lui Dumnezeu şi ne însemnăm, adică devenim semne vii, cu Sfânta Cruce mărturisind că numai prin ea şi prin jertfa Celui ce S-a răstignit pe ea pentru noi, suntem iarăşi făpturi verticale, suntem iarăşi axa care uneşte cerul cu pământul, văzutul cu nevăzutul şi pipăitul cu nepipăitul... Apoi ne aplecăm în faţă şi atingem pământul cu vârful degetelor de la mâna dreaptă, mărturisind, fără cuvinte, că suntem din ţărână făcuţi şi că adesea am căzut iarăşi în ea. Apoi, ne ridicăm, mărturisind prin aceasta că am primit darul Învierii, darul Răscumpărării şi, iată, iarăşi suntem scară la cer cu mila Celui Ce S-a răstignit pentru ca Învierea Lui să devină înălţarea noastră. Şi iarăşi repetăm, pentru că iarăşi cădem, şi iarăşi ne ridicăm, spunând mereu, în timp ce ne însemnăm cu Semnul Crucii: "În Numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh!" sau: "Slavă Tatălui şi Fiului şi Sfântului Duh!" Facem atâtea închinăciuni câte sunt indicate în cartea de rugăciuni, sau câte ne-a dăruit părintele prin canon să facem, sau câte ne dă Duhul să facem în momentele noastre fierbinţi de rugăciune. E bine să luăm binecuvântare de la părintele pentru numărul lor, ca să fim ocrotiţi de năvala diavolului mândriei care stă să ne înghită pe toţi, şi după ce am pornit pe Calea mântuirii!
Metaniile mari, duc mişcarea trupului mai departe. După ce ne închinăm stând în picioare, ne aplecăm înainte, ducem ambele mâini la podea îndoind coatele şi ne sprijinim în palmele aşezate în dreptul umerilor. În acelaşi timp, îndoim genunchii până ajungem cu ei la podea şi atingem şi fruntea de pământ. În această poziţie, trupul nostru imită căderea Mântuitorului sub cruce pe Drumul Golgotei şi formează el însuşi o cruce! Apoi, imediat, împingem cu palmele în podea, îndreptăm genunchii şi ne ridicăm armonios în picioare. Semnificaţia mişcărilor este, cred, grăitoare de la sine şi, vei vedea, acel canal de comunicare pentru înţelesuri mult mai adânci şi mai mângâietoare decât aş putea eu formula prin cuvinte. Şi pe acestea le repetăm, de cele mai multe ori de 40 de ori, dar şi de atâtea ori de câte avem canon sau pravilă să facem. Încet, încet, respiraţia se pliază pe mişcările trupului şi devine şi ea rugăciune! Bătăile inimii vor intra şi ele în ritmul închinării, cântând cu recunoştinţă o adevărată odă a bucuriei de a fi, în sfârşit, folosită pentru a da Slavă Domnului ei, Celui ce Se sălăşluieşte în taină, de la Botez, în adâncul ei atât de necunoscut celui ce o are!
Maica Siluana
joi, 14 mai 2009
O împărtășire cu Hristos!
Maica Siluana, conferință:”Dacă am ști darul lui Dumnezeu” Arad, 2006